torsdag den 14. juli 2011


10/07/2011
o Diverse sygdomme man kan få her om sommeren:
Check: Konstant forkølelse pga. air condition, efterfulgt af en kæmpe forkølelsessår på læben, Myg angreb 15 til 20 stik på hvert ben i løbet af én aften. Mega søvnig hver eftermiddag fordi det er for varmt, ekstrem solbrændt, for ikke at tale om diverse maveproblemer. At klø sine øjne med ikke-vaskede hænder der fører til at man ligner en pirat resten af dagen med røde øjne og det ene øje mindre end det andet!! (Det har ikke noget med Beirut at gøre. Man skal bare lade være.)
o Amie & Fusha:
Føler at jeg er i gang med at lære 2 sprog samtidigt! Den libanesiske dialekt og moderne klassisk Arabisk. Det er bare ikke fair. Jeg blander dem sammen
o Amerikanske venner:
Jeg savner europæiske samtaleemner som fodbold, EU, højreorienterede bevægelser, indvandre. Kan slet ikke finde rundt i de forskellige staters beliggenhed og karakteristika som er top emne blandt folk her!
o Husk at slukke din mobiltelefon: Har oplevet 3 gange at telefonen ringede i klassen. Og alle gange tilhørte de læreren!!!! Do you see a pattern?
o De fattige og de rige:
I det lille Libanon bor fattig og rige lige ved siden af hinanden. På vej til stranden viste vores chauffør nogle af de rigeste områder i Beirut hvor man kunne finde meget fattige og elendige kvarter næsten lige ved siden af adskilt tit med en gade eller to. Guest what der var grønne Shia flag overalt i de kvarter!!
o Saudi Arabiens ambassade ligger lige ved LAU hvor jeg studerer beskyttet af en kæmpe tank med mænd med kæmpe guns.
o Fitnessfood:
Nej det er ikke en slags fitness. Det er restauranter der sælger diæt mad til de sunde. OG for øvrigt kan du også købe cigaretter, vandpipe og alkohol der.
o Første taxa alene:
Tog mit første taxa i dag. Elsker at køre rundt i byen i taxa. En af min ynglings aktiviteter i Teheran. Travle gader, masser af lys, lige før solen går ned, lugten af benzin og masser af biler. I LIKE.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Qadisha Vally as background

Qadisha Vally as background

Om mig

Citater fra Beirut: Der er mange (inklusiv mig selv) der vil skrive rejseblog når de er ude at rejse. Men det er glemt efter de første par dage. Det kommer jeg sikkert også til. Lige nu har jeg bare mange tanker. Derfor vil jeg dele dem med andre. For at gøre bloggen så lidt kedeligt som muligt, består den af små historier som jeg finder interessant, mærkeligt, sjovt osv..